Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009

Χωρίς λόγο

Τελικά, είναι γραφτό μου πάντα να μένω με απορίες. Πάντα. Για μένα και για τους άλλους. Γι' αυτά που είναι. Γι' αυτά που θα μπορούσαν να είναι. Μερικές δε θα μου λυθούν ποτέ. Δε μπορώ, ούτε θα μπορέσω να καταλάβω πως γίνεται να παίζουν οι άνθρωποι με τους ανθρώπους. Το βλέπω καθημερινά να γίνεται και πολλές το 'χω βιώσει, μα ποτέ δεν το καταλαβαίνω.

Πάντα ήμουν δοτικός άνθρωπος. Καθόλου εύκολος, μα πολύ δοτικός. Έτσι έμαθα από παιδί. Αυτό μου έμαθαν οι γονείς μου. Έκανα δικά μου τα προβλήματα των άλλων. Έκλαιγα και έψαχνα λύσεις για πράγματα ξένα, που δε μ' αφορούσαν καν. Ακόμα το κάνω. Ούσα έτσι, λοιπόν, μου είναι τελείως ακατανόητο το σκεπτικό των ανθρώπων που το μόνο που τους ευχαριστεί είναι να δημιουργούν προβλήματα στους άλλους, αντί να βοηθούν.

Είμαι μάλλον παράξενη, τουλάχιστον έτσι μου λένε. Εγώ, πάλι, μια χαρά με βρίσκω. Δε βρίσκω τίποτα παράξενο στο να λέω αυτό που εννοώ και να εννοώ αυτό που λέω. Δε βρίσκω τίποτα παράξενο στο ότι στα 30φεύγα μου, έχω πια συνειδητοποιήσει το ποια είμαι, τα θέλω μου και τα μπορώ μου. Δε βρίσκω τίποτα παράξενο στο ότι έχω τιμή και δεν δίνω σε κανέναν το δικαίωμα να με λέει ψεύτρα ή εκμεταλλεύτρια ή αχάριστη. Αυτοί είναι παράξενοι. Αυτοί που βρίσκουν παράξενα όλα αυτά.

Είμαι εγωίστρια. Το ξέρουν όσοι με γνωρίζουν, πρωτίστως γιατί το λέω. Ναι, είμαι. Όχι, όμως, τόσο ώστε να πατάω στις πλάτες άλλων για την καλοπέρασή μου. Μου είναι αδιανόητο να φανταστώ πως θα κάνω κάποιον να αισθανθεί πως παίζω μαζί του, πως τον εκμεταλλεύομαι. Μου είναι τελείως ξένο. Προτιμώ χίλιες φορές να είμαι εγώ το "θύμα". Χίλιες φορές. Και τόσες έχω υπάρξει lol. Όμως αυτό δε με πειράζει. Μ' αρέσει να τα 'χω καλά με τους άλλους, μα πάνω απ' όλα μ' ενδιαφέρει να τα 'χω καλά με τη συνείδησή μου.

Γι' αυτό και μ' αρέσει να δίνομαι. Αφήνομαι στους ανθρώπους του στενού περιβάλλοντός μου, ειδικά σ' αυτούς που επέλεξα εγώ ν' ανήκουν σ' αυτό. Κι ας ξέρω πως στο τέλος θα με πονέσουν. Το αντέχω. Έχω περάσει αρκετές, αρκετά δύσκολες καταστάσεις, έχω μάθει να τ' αντιμετωπίζω. Δε θα πω φυσικά και πως το χαίρομαι. Μ' ενοχλεί, κάθε φορά που συμβαίνει. Όμως αν δεν νοιώθω για κάποιον άνθρωπο, δεν μπαίνει στον στενό κύκλο. Κι αφού τον αφήνω να μπει, θεωρώ αυτονόητο το να εκδηλώνω τα συναισθήματά μου ως έχουν, με ειλικρίνεια και χωρίς κρατήματα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι το εκμεταλλεύονται αυτό, για όσο το παίρνουν. Το ξέρω, δεν είμαι βλάκας. Απλά δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά. Αυτό είναι. Αυτή είμαι. Και δεν το παίζω μητέρα Τερέζα, προς Θεού. Απλά δεν μπορώ τις επιφανειακές, δήθεν "στενές" σχέσεις, κάθε τύπου. Ή έχω πραγματικά στενή σχέση με κάποιον και του δίνω ό,τι έχω μέσα μου, με ειλικρίνεια ή τον αφήνω έξω απ' τον κύκλο.

Δεν ξέρω τελικά ποιος χάνει. Μπορεί να είμαι εγώ. Αλλά νομίζω αυτός που χάνει, είναι αυτός που έπαιρνε...

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συναντησα αυτο το κειμενο τελειως τυχαια...Σ'αυτη τη φαση της ζωης μου που περναω τοσο δυσκολα...Ενιωσα ομως σαν να το εγραψα εγω...Ολα αυτα τα συναισθηματα και οι αποριες μου για τη ζωη και τους ανθρωπους,που με πνιγουν καθημερινα-πλεον-συνοψιζονται στο κειμενο σου...Ποτε μου δε καταλαβα το "δηθεν"!!Γιατι πρεπει να πεις ψεματα για να γινεις αποδεκτος,να κοροϊδεψεις,να πατησεις στις αδυναμιες των αλλων!Δεν εμαθα να λεω ψεματα,να υποκρινομαι...Παντα λεω αυτο που σκεφτομαι και οχι αυτο που "πρεπει"...Δεν διοχετευω την ενεργεια μου στο πως να βλαψω τους γυρω μου αλλα θελω το καλυτερο γι αυτους...Δε με νοιαζει αν με εκμεταλλευτουν,αν με πληγωσουν!!Γιατι;Γιατι θελω να τα εχω καλα με τον εαυτο μου...Και ετσι κατανταω να ειμαι η παραξενη..Η ανασφαλης..η προβληματικη!Μου πηρε καποια χρονια να καταλαβω πως δεν εχω εγω το προβλημα...Αγαπαω και αγαπαω αληθινα...Ξερω να δινω και να δινομαι χωρις να ζηταω ανταλλαγμα..Σιγουρα εχω δρομο μπροστα μου για να ωριμασω κι αλλο και να αποδεχτω περισσοτερο το ποια ειμαι-ελπιζοντας οτι οι συνθηκες και τα χρονια δε θα με αλλοιωσουν(Ειμαι μολις 21)...Σ'ευχαριστω που ανεβασες αυτο το κειμενο.Κατι τελευταιο εχω να πω.."Μην κανεις στους αλλους αυτα που δε θα ηθελες να σου κανουν!Εγω με αυτη τη φραση πορευομαι,προσπαθωντας να την εφαρμοσω στο μεγιστο βαθμο...Καλη σου μερα!!

Ανώνυμος είπε...

Εγω σου αφησα το παραπανω σχολιο..Ευχαριστω

Γυναίκα είπε...

Και μ' αυτή να συνεχίσεις να πορεύεσαι!

Ασε αυτούς που δεν ακούν τη συνείδησή τους (ή που δεν έχουν?) να πράττουν κατά πως τους ορίζουν τα εκάστοτε συμφέροντά τους και μη δίνεις σημασία. Όποτε μπορείς, απλά προσπέρνα τους, χωρίς ν' αναλώνεσαι. Αν δεν μπορείς, δέξου τους με την αρρώστια τους για όσο χρειάζεται. Αλλά ποτέ μη γίνεις μια απ' αυτούς.

Άσε αυτά που "πρέπει" για όσους δεν έχουν το θάρρος να πουν ή να κάνουν αυτό που πραγματικά σκέφτονται. Εσύ το έχεις. Κι όπως κι αν φαίνεται, να ξέρεις πως εσύ θα είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά...